Nagelteknolog


Till dig som hade lite frågor om min utbildning:

 

  1.  Jag går i Höör för en tjej som heter Katarina och vi är ca 8 st. Jag är inte 100 på att hon kommer ha fler kurser men det  skulle jag nästan tro för hon har haft några andra förut.
  2. Jag började den 7 februari och då går man 4 månader framåt men bara var fjärde helg så man träffas 4 ggr under tiden och där emellan ska man plugga och bygga på ett visst antal. Sista gången av de 4 är slut provet som jag har, inte denna helgen som kommer utan nästa.
  3. Jag betalade 18.500 och då fick man ett start packet med allt vätskor, lack, tippar, filar, UV-acryl pulver, UV-lampan mm. Det mästa är ju förbrukningsvara men det var skönt att få det i början  så man inte behövde köpa till..
  4. Efter du är utbildad så skulle jag tro att det är lite som frisör, att man måste vara egenföretagare så man hyr en plats på en salong istället för att bli anställd. Det kommer jag göra till hösten i alla fall.. Sedan hur mycket du tjänar är upp till dig i princip, nu under utbildningsperioden tjänar du inget men det rekomenderas att du tar 120 kr eftersom det är matrealkostnaden på ett sett. Och hur dom än blir är det inte dyrt för att få fina naglar:)
    När du är färdig tar du vad du känner för som jag ska nog ta 450 för nytt sett och 290 för påfyllning men sedan är det ju kring de priserna det ligger här i Höör/Hörby o Eslöv. Skulle man kollat i Göteborg eller Sthlm så ligger det betydligt högre eftersom i varje kund måste man räkna in salongshyra (vilket är dyrare i större städer) och matrealkostnad och det som du får över där tjänar DU!

Svårt att förklara såhär eftersom det är ganska luddigt men du förstår säkert:)




/Love Tinna ♥




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0